Romania intre realitate si fictiune
.....................................................................................................................................................

Proiectul “România – între realitate si fictiune” a fost demarat în anul scolar 2010-2011 si a fost inclus în CAE. Început timid, stângaci, concursul s-a bucurat de un mare interes atât din partea elevilor, cât si din partea cadrelor didactice din toata tara. Numarul participantilor a fost peste asteptari, fiecare sectiune – (I) România de ieri – (II) România de azi – (III) România de mâine – a reprezentat pentru concurenti o provocare pe care au înfruntat-o cu succes.

Elevii au dovedit talent scriitoricesc, capacitate de reflectie asupra unor situatii concrete ale realitatii românesti, originalitate.




Prezentarea proiectului

Românii sunt o figura aparte în peisajul european. Multi straini ne cunosc sau cunosc povesti despre noi (Dracula, Casa Poporului, Castelul Bran, manastirile din Bucovina), însa numai rareori aceste povesti ne prezinta într-o lumina favorabila.

Perceptia asupra Romaniei în lume, nu de putine ori distorsionata de mass-media, conduce, în mod paradoxal, poate, înspre o încercare de redefinire a propriei identitati, de redescoperire a unor valori uitate, astfel încât, de pe aceasta pozitie a cunoasterii trecutului, sa putem aborda prezentul, sa evaluam critic “etichetele” si generalizarile care se atribuie adesea românilor ca popor, dar si sa oferim solutii pentru viitor, în speranta ca, prin constientizarea de catre tânara generatie a nevoii de implicare si actiune, se va putea naste o “alta” Românie pe care, probabil, tot mai multi ne-o dorim.



Concursul are trei sectiuni tematice: (I) România de ieri – (II) România de azi – (III) România de mâine. Prima sectiune presupune elaborarea unei prezentari în Power-Point, cea de-a doua, realizarea unei fotografii reprezentative însotita de un eseu explicativ, iar ultima vizeaza activitati de creatie literara.

Proiectul are ca obiectiv interogarea constiintei identitare nationale existente la elevii români, în prezent, si implicarea asumata a acestora în construirea unui “proiect de tara” prin care sa se simta reprezentati.

prof. coordonator:  Alexandrina Liscan si prof. Georgeta Fonai
Lucrarile elevilor care au participat la proiectul "Romania intre realitate si fictiune", editia 2013, pot fi vizualizate pe blogul scolii, aici:

http://gsavlaicu.wordpress.com/proiecte/
În aceasta ordine de idei, proiectul nostru se doreste o abordare transdisciplinara a unei probleme, consideram noi, foarte actuala – imaginea României în constiinta românilor si, de ce nu, în lume, întrucât, în ultima instanta, ne definim ca popor, în primul rând, prin ceea ce avem specific în raport cu celelalte popoare din vasta comunitate europeana în care traim.

Concursul vizeaza atât interogarea constiintei identitare nationale existente la elevii români, în prezent, cât, mai ales, implicarea asumata a acestora în construirea unui “proiect de tara” care sa-i reprezinte. Deschiderea transdisciplinara a acestui proiect (ce mobilizeaza resurse apartinând istoriei, filosofiei, geografiei, etnologiei, literaturii, artelor plastice, dar si imagologiei, sociologiei, educatiei civice etc.), precum si posibilitatea abordarii lui la diferiti ani de studiu, permite înscrierea în concurs a unui numar nelimitat de elevi, de toate vârstele, de pe tot cuprinsul tarii.

2014 © Liceul Tehnologic "Aurel Vlaicu" Cluj-Napoca
Liceul Tehnologic "Aurel Vlaicu" Cluj-Napoca
Bulevardul Muncii nr. 199-201
Tel: 0264-415.117
Fax: 0264-415.117
E-mail: gsavlaicu@yahoo.com
"Nu invatam pentru scoala, ci pentru viata".
Seneca